LEVERANS & 30 DAGAR ÅNGERRÄTT
LEVERANS
Beställning lagd före kl. 14.00 på vardagar skickas med Posten redan samma dag. Holidaymode.se ansvarar ej för förseningar av PostNord.
FRAKT I SVERIGE
BESTÄLLNING | ÖVER 799,- | UNDER 799,- |
TILL SCHENKER OMBUD | GRATIS | KR. 79,- |
POSTNORD HEMLEVERANS | KR. 99,- | KR. 139,- |
ÅNGERRÄTT
Är färgen inte den rätta eller är storleken fel? Du har 30 dagar ångerrätt (julklappar senast den 30 januari) vid köp från och med den dag då varan (orna) mottogs eller anmälts för mottagande. Returnera varan till oss i samma skick, kvalitet och kvantitet (med prislappar, taggar, etc.). Så snart vi har fått din köpta vara returnerad, kommer vi att återbetala beloppet. Obs! Vi återbetalar endast produkter köpta via holidaymode.se. Vi tar inte emot paket som skickats tillbaka på grund av ej uthämtat eller liknande. Ditt paket ska skickad direkt till oss, vi kommer inte hämta på närmsta utlämningsställe. Skicka returen som ett "paket" och kom ihåg att ta emot ett kvitto med spårningsnummer eftersom du är ansvarig för varan tills den kommer till vårt kontor på: Holidaymode.se, Lindenæsvej 20, DK-8300 Odder, Danmark.
OBS! Du kan förlora ditt inköpsbelopp helt eller delvis. Detta händer om värdet på produkten är nedsatt eftersom:
- Du har verkligen tagit varorna i bruk,
- Det har skadats då du var ansvarig för det/dem
- Du har hanterat produkten annorlunda än vad som var nödvändigt för att bestämma typ, egenskaperna eller hur de fungerar.
- Du har tagit bort etiketter, taggar, prislappar, informationslappar etc. - Avsaknad eller trasig färpackning
Om du vill använda din returrätt, bifoga fakturan och skicka varan till oss.
REKLAMATION
Din reklamationsrätt är 2 år (möjlighet till reparationer, byte eller pengar tillbaka). Om du vill utnyttja denna rätt, kontakta oss på butik@holidaymode.dk. Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt objektets brist. Vi rekommenderar att du reklamerar så snabbt som möjligt och inom 2 månader efter det att felet upptäcktes.
Med anledning av reklamation, kontakta kundservice på admin@holidaymode.se eller på tel. +45 60707016. Kundtjänst hjälper dig med behandlingen av reklamationen så att du kommer igenom processen så snart som möjligt. Beroende på den specifika situationen får du ytterligare instruktioner. När du returnerar produkten, var så detaljerad som möjligt om vad problemet är. Om reklamationen är berättigad, kommer vi naturligtvis att återbetala dina rimliga fraktkostnader för att skicka varan tillbaka till oss. I annat fall måste du betala alla transportkostnader inklusive våra fraktkostnader för retur av produkten efter undersökning, och vi kan debitera dig upp till 250SEK för undersökning av varan.
Tänk på att varan alltid måste skickas tillbaka i rätt förpackning och ta emot kvitto vid avsändning samt ett spårningsnummer. Du äger ansvaret för att paketet/varorna fram tills vi mottagit paketet. OBS!! Vi tar endast mot paket direkt skickat till oss. Vi tar inte emot paket som skickats tillbaka på grund av ej uthämtat och vi kommer inte hämta på närmsta utlämningsställe.